onsdag 21 mars 2012

Framtiden ser .... ut!

Funderar på framtiden. Så där som man ska göra när man är föräldraledig. Har alltid velat prova andra saker än det jag gör, men så tänker jag alltid:
"Men nu har jag ju lagt så många år på det här, så nu kan jag inte sumpa det."
Och så fortsätter jag på min journalist-/redaktörsbana. Vilket jag älskar! Missförstå mig rätt.
Men det är så mycket jag vill göra.
När jag började min skrivande bana upprepade en kollega till mig gång på gång att: "Du måste nischa dig!" Det irriterade mig en aning, för det passar liksom inte mig, jag är spretig i mina intressen och ganska nyckfull, men jag gjorde som han sa. Det blev mode, eftersom jag har en historia som stylist, var det det mest naturliga. Sen har jag mer och mer halkat in på design och arkitektur. Bra så.
Men nu då. Nu vill jag prova något annat, som inte är helt väsensskilt från det jag gör nu, det kan man inte säga, men ändå! Hm. Vi får se. Det ena behöver ju inte utesluta det andra. Eller hur?

3 kommentarer:

Chula sa...

*känna igen*

Joanna sa...

Kom så startar vi en spretig tidning tillsammans!

MANNY-KEN sa...

Ja! Någon liten förändring ska jag väl få till i alla fall...